Ubytek płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • driven22
    Drive
    • 2010
    • 61

    #26
    Potwierdzam, po kilku tygodniach od odbioru gwałtownie ubyło płynu (tak jakby się nagle odpowietrzył) Potem żadnych ubytków przez rok.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Marudzicie, dolej normalnie to co kupiles i zobacz za tydzien/miesiac/kwartal ile plynu jest na stanie. A tak bedzie mieszal, kombinowal, wymienial itd.

      Po to jest plyn zeby lac tam plyn, a nie wode destylowana ktora bedzie parowac
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14890
        • Octavia IV (NX3)

        #28
        To płyn ori - na butelce jest rozpiska do rozcieńczania. ja bym się do niej stosował, skoro producent tak przewiduje.

        Jak dolejesz i znowu ubędzie, wal do ASO
        Zamieszczone przez loyd
        Auto jest póki co na gwarancji ale nie chciałbym żeby gwarancja "uciekła" a ja zostanę z ręką w nocniku.

        W ASO na 100 % powiedzą mi żebym dolał płynu i jeździł dalej.
        tylko przypilnuj, żebyś otrzymał zlecenie z wyraźnym opisem - wtedy będziesz mógł powiedzieć, że reklamowałeś na gwarancji i ASO nie wykonało należycie diagnozy.

        Ja tak miałem, jak dojrzałem masełko pod korkiem wlewu oleju (teraz wiem, że w moim silniku to norma w zimie, przy jeździe na krótkich odcinkach). Spanikowałem, że głowica pęknięta i pojechałem do ASO. Stwierdzili, że wszystko jest OKI (gwarancja). Ale dostałem zlecenie z wyrażeniem "użytkownik zaobserwował pod korkiem wlewu oleju objaw uszczelki pod głowicą". Jak by się okazało, ze faktycznie jest coś nie tak, to nawet po gwarancji (jeśli niedługo by się skończyła) - musieli by robić za friko, bo zgłoszenie było w okresie gwarancyjnym.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #29
          Zamieszczone przez Mihau
          Też chyba zakupię ten koncentrat, bo wole mieć w bagażniku niż później sraczka jak się w trasie kontrolka załączy
          Dokładnie. Ja kupiłem w ASO butelkę G12++ i wożę w bagażniku.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • winni77
            RS
            • 2009
            • 2183
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            To ja dodam jeszcze od siebie, że podobny temat już był poruszany w zimie. Więc po pierwsze fabryka leje płynu na minimum. W zimie płyn się kurczy i powodowało to zapalenie kontrolki zbyt malej ilości płynu, który to (płyn) po rozgrzaniu zwiększał swoja objętość i kontrolka gasła (ja profilaktycznie dolałem i na razie utrzymuje się na poziomie do którego dolałem).

            W kwestii rozcieńczania - ja osobiście nie rozcieńczałbym tego płynu z dwóch powodów. Pierwszy oczywisty - w Polsce w zimie może być baaaardzo zimno, a tak naprawdę nie wiemy co wlewamy (przykłady zamarzających płynów do spryskiwaczy, które teoretycznie nie powinny zamarzać jeszcze przez 10°C). I druga sprawa - jeśli ktoś się już zdecyduje na rozcieńczanie to oczywiście NIE WOLNO tego robić wodą kranową/przegotowaną/mineralną itp. Należy użyć wody demineralizowanej. Zapobiegnie to wytraceniu się kamienia zawartego w wodzie w efekcie możliwości zapchania i rozszczelnienia układu.

            I teraz moje pytanie - czy woda przefiltrowana filtrem np Brity nadawałaby się do tego celu?
            Mój "Batmobil"

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez winni77
              podobny temat już był poruszany w zimie
              Zamieszczone przez winni77
              płyn się kurczy i powodowało to zapalenie kontrolki zbyt malej ilości płynu
              no tak, ale w zimie to własnie naturalne, już się nie mogę doczekać 15. tematów dziennie na ten temat :lol:

              Zamieszczone przez winni77
              a tak naprawdę nie wiemy co wlewamy (przykłady zamarzających płynów do spryskiwaczy, które teoretycznie nie powinny zamarzać jeszcze przez 10°C).
              nie no, w tym przypadku jak najbardziej wiemy, to nie jest przeciez płyn do spryskiwaczy produkowany w stodole przez Heńka ze Staśkiem

              [ Dodano: Czw 19 Sie, 10 08:43 ]
              ja się przyzwyczaiłem do rozcieńczania, bo w BKD trochę tego płynu schodziło :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • loyd
                RS
                • 2010
                • 2342

                #32
                Rano dolałem do maxa.

                Zobaczymy co się będzie działo.

                Komentarz

                • Waciak
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 173

                  #33
                  Płyn G12++ stosowany jest w pojazdach grupy VAG.To dobry płyn :wink:
                  I kosztuje grosze w ASO

                  Ja dolewałem płynu przy przebiegu ok 5k km To podobno normalne w nowych silnikach TSI.Potem problem znika.
                  W ASO żartowali, że jak się szybko jeździ to płyn się boi i ucieka
                  Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #34
                    Po powrocie z CRO płynu trochę ubyło.

                    Czy przyczyną może być przegonienie szkodnika w 40 stopniowych upałach ?

                    W trakcie serwisu (marzec/kwiecień) zgłaszałem to doradcy, ale podobno sprawdzili i wszytsko ok.

                    Powinienem coś z tym robić (tzn. truć ASO) czy olać sprawę ? Gwarancji mam jeszcze 8 miesięcy.

                    Komentarz

                    • vaz
                      Elegance
                      • 2010
                      • 799
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Zobacz ten temat
                      Antyfotoradar Valentine1
                      Harry II Classic+Sirio ML145

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        #36
                        ja mam taka teorie. i chyba dobra.przy mocnym obciazeniu rosnie cisnienie w ukladzie.
                        ulatnia sie powietrze z parami plynu. gdy cisnienie wraca do normy powietrze dostaje sie do ukladu ale juz bez plynu , stad jest go mniej

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          Ciśnienie w układzie chłodzenia jest tym wyższe im mniejsza jest różnica między aktualną temperaturą cieczy chłodzącej a jej temperaturą wrzenia. Przyjmując za stałą roboczą temperaturę silnika około 90*C, wyższe ciśnienie będzie w układzie zalanym płynem o mniejszej zawartości koncentratu (glikolu) a co za tym idzie możliwość ubytku płynu jest większa.
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #38
                            To znaczy, że jest ok ? czy jak mam rozumieć ten Wasz "technologiczny bełkot" ?

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              #39
                              kolega uscislil moja teorie (vaz nie byles przypadkiem na chemii)

                              ogolnie to jest tak ze ja dzis jade sprawdzic szczelnosc do serwisu.

                              to ja jeszcze uscisle teorie vaza.
                              im plym ma mniejsza temp wrzenia to tym bardziej bedzie parowal i "mieszal" sie z powietrzem w ukladzie

                              jesli bedzie z tego ukladu powietrza ubywac przez za duze cisnienie to bedzie ono bardziej nasycone plynem i wiecej go ubedzie

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #40
                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                kolega uscislil moja teorie (vaz nie byles przypadkiem na chemii)

                                ogolnie to jest tak ze ja dzis jade sprawdzic szczelnosc do serwisu.

                                to ja jeszcze uscisle teorie vaza.
                                im plym ma mniejsza temp wrzenia to tym bardziej bedzie parowal i "mieszal" sie z powietrzem w ukladzie

                                jesli bedzie z tego ukladu powietrza ubywac przez za duze cisnienie to bedzie ono bardziej nasycone plynem i wiecej go ubedzie

                                to teraz pytanie, który płyn ma największą temp wrzenia a który najmniejszą?
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  #41
                                  trzeba zobaczyc na opakowaniu.

                                  ewentualnie na prosto im wiecej glikolu tym wieksza temp wrzenia, czysty glikol ma 197st temp wrzenia, ale z kolei temp topnienia ma niewystarczajaca dlatego go sie rozciecza

                                  [ Dodano: Pon 25 Lip, 11 08:43 ]
                                  EDIT
                                  dodam jeszcze ze warto miec uklad ktory trzyma cisnienie z jeszcze jednego wzgledu.im wyzsze cisnienie tym wieksza temp wrzenia

                                  ale tu tez jest problem bo za duze cisnienie rowniez zwieszka temp topnienia. (zeby dobrze zrozumiec , zwieksza znaczy przybliza do 0)

                                  [ Dodano: Pon 25 Lip, 11 13:47 ]
                                  sprawdzili mi na tak zwane "oko". nic nie ciece. podniesli posprawdzali

                                  bede dolewel tego g12 i sprawdzal co jakis czas

                                  Komentarz

                                  • vaz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 799
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    to teraz pytanie, który płyn ma największą temp wrzenia a który najmniejszą?
                                    Zobacz pierwszy wykres . Najkorzystniej jest gdy układ chłodzenia zalany jest mieszaniną wody i glikolu w proporcji 1:1. Większość gotowych płynów ma właśnie takie proporcje. Mieszanina taka ma optymalną temperaturę wrzenia i krzepnięcia, odpowiednią lepkość i zawartość związków antykorozyjnych, antypiennych itd.
                                    Ciekawszy jest drugi wykres (dla glikolu 40%) bo w przybliżeniu odnosi się do nowych OII, w których wg informacji zawartych w instrukcji układ chłodzenia zalany jest płynem o zawartości glikolu 45%. Zwróćcie uwagę jak gwałtownie rośnie ciśnienie w układzie powyżej 80*C. W momencie dużego obciążenia silnika, w czasie upałów, temperatura płynu chłodzącego może osiągnąć temperaturę przy której ciśnienie w układzie chłodzenia może zbliżyć się wartością do ciśnienia otwarcia zaworu w korku (około 100kPa, 1Ba) co oznacza, że płynu może ubywać.

                                    [ Dodano: Pon 25 Lip, 11 15:22 ]
                                    Wykres
                                    Załączone pliki
                                    Antyfotoradar Valentine1
                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                    Komentarz

                                    • Marcinooo
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 332

                                      #43
                                      U mnie było tak, że dolałem odrobinkę płynu po ok. 5 kkm. Od tamtego momentu, a mam teraz 23 kkm nie ubyło go ani grama.

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        Być może układ chłodzący do końca się odpowietrzył
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • Robert Ce
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 21

                                          #45
                                          Czytam te wasze opinie bo u mnie tez ostatnio ubyło płynu ,ale dodałem wody, około pół szklanki i narazie jest ok obserwuje bo jest ciepło ale jak nic nie bedzie sie działo to przed zimą wymiana mnie czeka całego płynu.

                                          Napiszcie tylko mi jaki płyn kupic ?

                                          Z tego co czytałem to najlepiej ten G 12 ++ ale szukałem go na allego i wyskakuje mi plyn też o rozowej barwie ale G13.

                                          Czy to jest jakas nowosc? czy jak, jaki płyn szukac? mam octavie II przed liftem skrzynia manualna 19tdi

                                          Poradzcie cos

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Robert Ce

                                            Napiszcie tylko mi jaki płyn kupic ?
                                            G13


                                            G13 jest następcą G12++

                                            można mieszać na spokojnie
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • Robert Ce
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 21

                                              #47
                                              Aha czyli spokojnie moge go nawet mieszac z tym co mam?
                                              Dzieki

                                              Komentarz

                                              • xcracer
                                                Elegance
                                                • 2014
                                                • 851
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #48
                                                Tak, możesz spokojnie mieszać. Te 2 płyny są mieszalne.
                                                Moja FLka:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                Komentarz

                                                Pracuję...