Potwierdzam, po kilku tygodniach od odbioru gwałtownie ubyło płynu (tak jakby się nagle odpowietrzył) Potem żadnych ubytków przez rok.
Ubytek płynu chłodzącego
Zwiń
X
-
To płyn ori - na butelce jest rozpiska do rozcieńczania. ja bym się do niej stosował, skoro producent tak przewiduje.
Jak dolejesz i znowu ubędzie, wal do ASO
Zamieszczone przez loydAuto jest póki co na gwarancji ale nie chciałbym żeby gwarancja "uciekła" a ja zostanę z ręką w nocniku.
W ASO na 100 % powiedzą mi żebym dolał płynu i jeździł dalej.
Ja tak miałem, jak dojrzałem masełko pod korkiem wlewu oleju (teraz wiem, że w moim silniku to norma w zimie, przy jeździe na krótkich odcinkach). Spanikowałem, że głowica pęknięta i pojechałem do ASO. Stwierdzili, że wszystko jest OKI (gwarancja). Ale dostałem zlecenie z wyrażeniem "użytkownik zaobserwował pod korkiem wlewu oleju objaw uszczelki pod głowicą". Jak by się okazało, ze faktycznie jest coś nie tak, to nawet po gwarancji (jeśli niedługo by się skończyła) - musieli by robić za friko, bo zgłoszenie było w okresie gwarancyjnym.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez MihauTeż chyba zakupię ten koncentrat, bo wole mieć w bagażniku niż później sraczka jak się w trasie kontrolka załączy
Komentarz
-
To ja dodam jeszcze od siebie, że podobny temat już był poruszany w zimie. Więc po pierwsze fabryka leje płynu na minimum. W zimie płyn się kurczy i powodowało to zapalenie kontrolki zbyt malej ilości płynu, który to (płyn) po rozgrzaniu zwiększał swoja objętość i kontrolka gasła (ja profilaktycznie dolałem i na razie utrzymuje się na poziomie do którego dolałem).
W kwestii rozcieńczania - ja osobiście nie rozcieńczałbym tego płynu z dwóch powodów. Pierwszy oczywisty - w Polsce w zimie może być baaaardzo zimno, a tak naprawdę nie wiemy co wlewamy (przykłady zamarzających płynów do spryskiwaczy, które teoretycznie nie powinny zamarzać jeszcze przez 10°C). I druga sprawa - jeśli ktoś się już zdecyduje na rozcieńczanie to oczywiście NIE WOLNO tego robić wodą kranową/przegotowaną/mineralną itp. Należy użyć wody demineralizowanej. Zapobiegnie to wytraceniu się kamienia zawartego w wodzie w efekcie możliwości zapchania i rozszczelnienia układu.
I teraz moje pytanie - czy woda przefiltrowana filtrem np Brity nadawałaby się do tego celu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77podobny temat już był poruszany w zimieZamieszczone przez winni77płyn się kurczy i powodowało to zapalenie kontrolki zbyt malej ilości płynu
Zamieszczone przez winni77a tak naprawdę nie wiemy co wlewamy (przykłady zamarzających płynów do spryskiwaczy, które teoretycznie nie powinny zamarzać jeszcze przez 10°C).
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 08:43 ]
ja się przyzwyczaiłem do rozcieńczania, bo w BKD trochę tego płynu schodziło :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Po powrocie z CRO płynu trochę ubyło.
Czy przyczyną może być przegonienie szkodnika w 40 stopniowych upałach ?
W trakcie serwisu (marzec/kwiecień) zgłaszałem to doradcy, ale podobno sprawdzili i wszytsko ok.
Powinienem coś z tym robić (tzn. truć ASO) czy olać sprawę ? Gwarancji mam jeszcze 8 miesięcy.
Komentarz
-
-
Ciśnienie w układzie chłodzenia jest tym wyższe im mniejsza jest różnica między aktualną temperaturą cieczy chłodzącej a jej temperaturą wrzenia. Przyjmując za stałą roboczą temperaturę silnika około 90*C, wyższe ciśnienie będzie w układzie zalanym płynem o mniejszej zawartości koncentratu (glikolu) a co za tym idzie możliwość ubytku płynu jest większa.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
kolega uscislil moja teorie (vaz nie byles przypadkiem na chemii)
ogolnie to jest tak ze ja dzis jade sprawdzic szczelnosc do serwisu.
to ja jeszcze uscisle teorie vaza.
im plym ma mniejsza temp wrzenia to tym bardziej bedzie parowal i "mieszal" sie z powietrzem w ukladzie
jesli bedzie z tego ukladu powietrza ubywac przez za duze cisnienie to bedzie ono bardziej nasycone plynem i wiecej go ubedzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemskolega uscislil moja teorie (vaz nie byles przypadkiem na chemii)
ogolnie to jest tak ze ja dzis jade sprawdzic szczelnosc do serwisu.
to ja jeszcze uscisle teorie vaza.
im plym ma mniejsza temp wrzenia to tym bardziej bedzie parowal i "mieszal" sie z powietrzem w ukladzie
jesli bedzie z tego ukladu powietrza ubywac przez za duze cisnienie to bedzie ono bardziej nasycone plynem i wiecej go ubedzie
to teraz pytanie, który płyn ma największą temp wrzenia a który najmniejszą?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
trzeba zobaczyc na opakowaniu.
ewentualnie na prosto im wiecej glikolu tym wieksza temp wrzenia, czysty glikol ma 197st temp wrzenia, ale z kolei temp topnienia ma niewystarczajaca dlatego go sie rozciecza
[ Dodano: Pon 25 Lip, 11 08:43 ]
EDIT
dodam jeszcze ze warto miec uklad ktory trzyma cisnienie z jeszcze jednego wzgledu.im wyzsze cisnienie tym wieksza temp wrzenia
ale tu tez jest problem bo za duze cisnienie rowniez zwieszka temp topnienia. (zeby dobrze zrozumiec , zwieksza znaczy przybliza do 0)
[ Dodano: Pon 25 Lip, 11 13:47 ]
sprawdzili mi na tak zwane "oko". nic nie ciece. podniesli posprawdzali
bede dolewel tego g12 i sprawdzal co jakis czas
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidato teraz pytanie, który płyn ma największą temp wrzenia a który najmniejszą?. Najkorzystniej jest gdy układ chłodzenia zalany jest mieszaniną wody i glikolu w proporcji 1:1. Większość gotowych płynów ma właśnie takie proporcje. Mieszanina taka ma optymalną temperaturę wrzenia i krzepnięcia, odpowiednią lepkość i zawartość związków antykorozyjnych, antypiennych itd.
Ciekawszy jest drugi wykres (dla glikolu 40%) bo w przybliżeniu odnosi się do nowych OII, w których wg informacji zawartych w instrukcji układ chłodzenia zalany jest płynem o zawartości glikolu 45%. Zwróćcie uwagę jak gwałtownie rośnie ciśnienie w układzie powyżej 80*C. W momencie dużego obciążenia silnika, w czasie upałów, temperatura płynu chłodzącego może osiągnąć temperaturę przy której ciśnienie w układzie chłodzenia może zbliżyć się wartością do ciśnienia otwarcia zaworu w korku (około 100kPa, 1Ba) co oznacza, że płynu może ubywać.
[ Dodano: Pon 25 Lip, 11 15:22 ]
WykresAntyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Czytam te wasze opinie bo u mnie tez ostatnio ubyło płynu ,ale dodałem wody, około pół szklanki i narazie jest ok obserwuje bo jest ciepło ale jak nic nie bedzie sie działo to przed zimą wymiana mnie czeka całego płynu.
Napiszcie tylko mi jaki płyn kupic ?
Z tego co czytałem to najlepiej ten G 12 ++ ale szukałem go na allego i wyskakuje mi plyn też o rozowej barwie ale G13.
Czy to jest jakas nowosc? czy jak, jaki płyn szukac? mam octavie II przed liftem skrzynia manualna 19tdi
Poradzcie cos
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert Ce
Napiszcie tylko mi jaki płyn kupic ?
G13 jest następcą G12++
można mieszać na spokojniekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz